Ofte Stilte spørsmål

SlipeSpesialisten er det eneste service verkstedet for frisørbransjen i Norge som er sertifisert av en stor produsent. United Salon Techonologies GmbH er vår sammarbeidspartner. Selskapet står bak Jaguar og Tondeo.

De har sertifisert SlipeSpesialisten gjennom en sertifisertingsprosess som ble gjennomført på fabrikken i Solingen i Tyskland.

SlipeSpesialisten har brukt mye tid og ressurser på å sørge for at kompetansen, kunnskapen og utstyret er optimalt for å kunne utføre en så god jobb som mulig.

I de absolutt aller fleste tilfeller så kan saksen repareres og bli så god som ny.

Så lenge saksen ikke er slipt feil av annen tilbyder så skal den bli like god som når den var ny.

Det er viktig å huske at det siste som skjer før saksen forlater fabrikken hos produsenten er at den slipes. Derfor gir det også mening at en service skal få den tilbake til original stand.

Her har du to muligheter. Du kan bruke egen emballasje og sende de inn. Hvis du ikke er komfortabel med det, så kan du sende oss en epost eller benytte deg av kontaktskjemaet og bestille ferdig frankert emballasje som vi sender til deg.

Adresse for innsending:

SlipeSpesialisten

Grønsundåsen 45a

1394 Nesbru

Når saksen ikke fungerer som den skal, eller du merker at den ikke fungerer som når den var ny.

Det er lurt å sende saksen på service før den er så sliten at den må repareres.

Hvis du åpner saksen og kjenner langs eggen med neglen så skal det ikke være noen ujevnheter eller hakk. Hvis det er det så er det på tide med service.

Vi sliper alle typer sakser.

  • Frisørsakser (vanlig, effilering, chunker, serraterte osv.)
  • Hundefrisørsakser (vanlig, effilering, chunker, buet, serraterte osv.)
  • Kirurgiske sakser
  • Skreddersakser
  • Glassblåsesakser

Som regel bruker vi rundt en ukes tid på å slipe saksene.