Vilkår og betingelser for tjenester

Vilkår og betingelser

Generelle betingelser for bruk av tjenestene levert av SlipeSpesialisten

Vennligst les de generelle vilkårene nedenfor før du bestiller tjenester fra SlipeSpesialisten. Ved å bestille tjenester fra SlipeSpesialisten, godtar du de generelle vilkårene.

 

SlipeSpesialisten

Grønsundåsen 45A
1394 Nesbru
Org nr: 926082876

+47 47 25 77 26

 

1.Generell informasjon

SlipeSpesialisten utfører slipetjenester gjennom bestilling på www.SlipeSpesialisten.no. SlipeSpesialisten henter kniver hos kunden og sliper før de leveres tilbake til kunde. Kunder kan også sende knivene inn til sliping via vårt innsendingssystem for kniver, sakser, økser og lignende eggverktøy.

2. Gjeldende område for disse vilkår og betingelser

Følgende generelle vilkår skal gjelde for alle kontraktsforhold inngått med SlipeSpesialisten på nettsiden.

3. Bestilling av tjenester

Alle servicetilbud som tilbys av SlipeSpesialisten representerer en uforpliktende bestillingsforespørsel av kunden.

  1. Hvis du vil bestille en eller flere tjenester fra SlipeSpesialisten, må du fylle ut et bestillingsskjema med tilhørende informasjon.
    • Bestillingsprosessen fullføres ved at kunden bruker knappen «Send inn bestilling»
    • Dette trinnet representerer kundens hensikt å inngå kontrakt, som SlipeSpesialisten kan akseptere i løpet av de oppførte åpningstidene.
  2. SlipeSpesialisten godkjenner bestillingen ved å bekrefte via e-post.
  3. SlipeSpesialisten arkiverer kontrakten og sender bestillingsdata og kontraktsforhold til kunden via e-post. SlipeSpesialistengjør det mulig for kunden å gjennomgå og lagre kontraktsvilkårene i reproduserbart format, hvis og når kontrakten er ferdigstilt.

 

4. Betingelser for priser, betaling og levering

  1. Prisene som var oppført på det tidspunkt bestillingen ble lagt inn skal være gjeldende.
  2. SlipeSpesialisten godtar alle betalingsmetoder som er oppført på Internett-siden; dette omfatter for tiden Klarna, Vipps, faktura og kontant. Dersom tjenesten forhåndsbetales ved bestilling vil beløpet reserveres på valgt betalingsmetode inntil enten tjenesten er utført eller bestillingen er ferdigstilt.
  3. Tjenesten vil utføres innen avtalt tid som bekreftet i kontrakten. Ved bestilling av SlipeSpesialisten sin slipetjeneste i post, vil fraktkonvolutten normalt sendes samme arbeidsdag dersom det er bestilt før kl. 14, eller påfølgende arbeidsdag dersom det er bestilt etter kl 14.
  4. Ved å bestille knivsliping i postkassa, godkjenner du SlipeSpesialisten som midlertidig eier av gjenstandene inntil de er tilbakelevert. Slik kan vi forsikre gjenstandene under vår transportforsikring som dekker eventuelle skader opptil 10.000kr. Ved erstatning må bilde og/eller kvittering av gjenstandene fremvises.

  5. Tjenesten er ansett som levert når kunden har fått tilbake knivene, skulle kunden ha noe og utsette på jobben så kan kunden sende inn en klage, se punkt 8.

5. Betingelser for gavekort

Gavekort er kun gyldig dersom det er utstedt av SlipeSpesialisten med signatur og utstedelsesdato.

Det er gyldig i 1 år fra utstedt dato. Beløp til overs på gavekort er gyldig i 1 år fra opprinnelig utstedt dato.

Gavekort kan ikke byttes til kontanter. Ved tap eller tyveri kan ikke gavekortet refunderes eller byttes.

 

6. Instruksjoner til oppsigelse

Du har rett til å si opp denne kontrakten innen 14 dager uten å oppgi noen årsak.

Frist for oppsigelse er 14 dager fra den dagen kontrakten ble inngått.

For å benytte deg av angreretten, må du varsle oss på epost:

SlipeSpesialisten
E-post: post@slipespesialisten.no

 

KONSEKVENS AV OPPSIGELSE

Dersom du sier opp denne kontrakten, må vi refundere deg for alle betalinger vi har mottatt fra deg, inkludert frakt, umiddelbart og senest innen fjorten dager fra den datoen vi har mottatt ditt varsel om oppsigelse. Refusjonen skal godskrives samme betalingsmetode som du brukte for den første transaksjonen, med mindre noe annet er avtalt. Vi vil ikke kreve noe gebyr for denne transaksjonen.

Hvis du har bedt om at tjenestene skal starte i løpet av angrefristen, må du betale et beløp tilsvarende beløpet for de utførte tjenestene frem til den tiden du varslet oss om at du ønsket å utøve angreretten for denne kontrakten. Dette beløpet vil representere det forholdsmessige beløpet for de samlede tjenestene for denne kontrakten.

 

7. Ansvar

SlipeSpesialisten er bare ansvarlige for kunder og leverandører i tilfelle av forsett eller grov uaktsomhet. Dette gjelder også for skader som omfatter, legeme eller helse som følge av grov uaktsomhet eller forsett. SlipeSpesialisten er bare ansvarlig for materielle og økonomiske skader som skyldes grov uaktsomhet og forsett dersom SlipeSpesialisten krenket en vesentlig kontraktsforpliktelse, imidlertid kun i den grad av forutsigbare og typiske kontraktsskader på det tidspunkt avtalen er inngått. Viktige avtaleforpliktelser er forpliktelser som karakteriserer kontraktsoppfyllelse som kundene og leverandørene er berettiget til. Kundens lovbestemte garantispørsmål skal ikke påvirkes av disse ansvarsbegrensningene.

 

8. Behandling av klager

SlipeSpesialisten skal behandle klager i samsvar med de faglige krav til utførelse. Dersom kunden ønsker å sende inn en klage, kan han/hun gjøre det ved hjelp av ovennevnte kommunikasjonsverktøy og adresser/numre, eller verbalt. Rettidig behandling skal garanteres.

SlipeSpesialisten

Grønsundåsen 45A

1394 Nesbru

post@slipespesialisten.no

47 25 77 26

9. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 8. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig  på  telefon 23 400 600. Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.

Internationale sertifiseringer